< div id=”header ”>< / div>

tisdag 9 juli 2024

Att få rätt vård är inte lätt sommartid


 För ett år sedan hamnade jag på sjukhuset men var noga först att läsa Region Hallands uppmaning hur jag skulle göra.

1177. Det var att först ringa en sjukvårdsupplysning och hamnade då hos en sjuksköterska stationerad i Kungsbacka som rekommenderade mig att ta kontakt med min vårdcentral.

Vårdcentral. Med någon dags mellanrum kontaktade jag en vårdcentral i mitt fall Husläkarna på Varmbadhuset. Jag fixade en som kunde köra mig var för svag att gå dit själv fick en snabb tid. Gjorde nödvändiga undersökningar och fick uppmaning att åka till akuten direkt.

Akuten. Efter en stund en bits åkande min kompis körde mig började det. Väntan, väntan, väntan lagd i ett rum inget hände. Sedan kom beskedet att jag skulle läggas in på medicin för mina värden var urdåliga och det var bara att gilla läget.

Jo jag hade gjort rätt men jag hade inte haft kontakt med vården på sju år så hur skulle jag veta hur jag skulle göra.

Inga kommentarer: