< div id=”header ”>< / div>

lördag 13 april 2024

Jaha då har jag haft möte med boendehandläggarna igen


 Eftersom som jag av någon anledning har socialt kontrakt men egentligen inte har behov av det har jag haft besök av två boendehandläggare från socialen.

De frågade hur många lägenheter jag sökt sedan oktober och om jag har hemförsäkring.- Jag har sökt två lägenheter dels hos Varbergs Bostad AB och dels hos Derome för att inte ramla ur kösystemet. Självklart har  jag hemförsäkring.

Sedan blev det mest tal om sjukdomar och att det inte gick att få tag på boendehandläggarna i mitten på juli då båda hade semester. då jag låg  på sjukhus..

Vad gäller boendestöd har jag fått zero hjälp av kommunen deras enda önskan verkar i huvudsak att få ut mig inte att jag ska trivas. Jag tillhör fel kategori för att få hjälp från kommunen men det tycks inte boendehandläggare fatta.

Mötet slutade med samma som innan att de återkommer  om ett halvår om jag inte hunnit  flytttat  innan dess.

Inga kommentarer: