< div id=”header ”>< / div>

lördag 10 juni 2023

Klarar politiker att kommunicera på Messenger ?

 

Jag tillhör den gamla stammen av politiker som  skyhöga telefonräkningar och ringde upp politiker och störde dem i maten eller vad de höll på med. Jag gick också in på kommunhuset klampade rakt in på kontoren hos chefstjänstemännen. Jag var och är helt enkelt odräglig.

Idag finns Messenger och märker klart att vissa politiker ja vanliga människor inte kan eller vill kommunicera där. De blir ju avslöjade då.

Ytliga svar, intensägande svar eller utebliven dialog. Messenger tycker jag fungerar bra om man vill undvika infekterade kommentarer på Facebook. Behövs kanske förklaring som man vill ta mer privat.

En fördel med Messenger är att man inte behöver svara direkt utan när man får tid.

Jag har sista tiden dragit ner på min Messenger aktivitet då jag märker att folk ständigt är upptagna. Men rekommenderar detta om man vill ha direktkontakt med en politiker

Inga kommentarer: