< div id=”header ”>< / div>

onsdag 14 juni 2023

Jag behåller min plats i bostadskön


 Jag har sammanlagt bott i 38 år hos Varbergs bostad innan jag slängdes ut 1998. Jag bor numera i en av kommunens fastigheter förvaltad av serviceförvaltningen sedan ett antal år tillbaka.

Skötsam hyresgäst med egen ekonomi inga skulder inga fester och sparsamt umgänge. Men jag är satt i något som heter bostadskö men vägrar flytta på kommando.

Lyssnade igår på en partiledardebatt där jag tycker Jimmie Åkesson var klart bäst i bostadsdebatten. Varför ska jag stå så länge i bostadskön som redan bott så länge som jag gjort i Varbergs bostad?

Ja jag kräver ingen nyproduktion jag kräver ingen social förtur. Jag är en ingrodd varbergare som helst inte ska finnas då det ska byggas nytt med ganska modern standard och höga hyror.

Jag tävlar på mina egna meriter flåsande av kommunens boendehandläggare med ett enda syfte: att få ut mig ur min nuvarande lägenhet. Jag anses egentligen inte att leva upp till regeln sociala kontrakt.

Jag segar mig långsamt fram i bostadskön men verkar ha en bit kvar. Under tiden bor jag kvar med socialt kontrakt där de kommunala bostadshandläggarna har ett enda syfte: att få ut mig inte att jag ska trivas.

Inga kommentarer: