< div id=”header ”>< / div>

måndag 22 maj 2023

Min relation till Varbergs torg


 Här på Varbergs torg kan jag passera flera ggr om dagen. Här ligger en del av stadens själ. Kyrkan där jag är döpt och konfirmerad, stadshotellet som numera förvaltas av Varbergs FastighetsAB där jag,är invald ledamot i styrelsen.

Varbergs Sparbank där jag varit kund sedan barn, gamla Rådhuset där jag gick till Arbetsförmedlingen 

Ja det finns mycket mer. Idag blir det mest torghandeln på lördagar och diverse jippon där.

Ett jippo är när partierna behagar stå på torget och vågar möta väljare. Det verkar vara lite olika. Brukar bli trevliga samtal ofta utom när S står där och jag kommer med en SD-mugg i handen. Jo har en C-mugg hemma jag sparat.

Jag ser torget i Varberg som en viktig knutpunkt som ingen får missa.

Inga kommentarer: