< div id=”header ”>< / div>

måndag 5 december 2022

Alla gillar inte julen


 Det lackar åt jul och då ska vi vara glada och önska varandra god jul. Själv kommer jag att hantera julen så jag får frid och ro för eftertanke. Vad har gått bra senaste året? Vad hade jag inte räknat med och hur förbereder jag mig inför kommande år?

Själva julen är inga problem för mig Jag klarar av ensamheten och skulle kunna leva i en hydda i skogen. Jag går till församlingshemmet och äter en enkel  julmåltid och sedan får det vara bra. 

Jag har laddat upp med dvd-filmer som jag ska se och det är tillräckligt nöje för mig. Mat ska jag helst äta lagom av och inte frossa.vara ständigt missnöjda med saker  helst inte använda mig av tålamodet att låta tiden ha sin gång och låta saker mogna

Ingen har lyckats förklara hur jag under 19 år odugligförklarades av det svenska samhället och tvingades gå på försörjningsstöd. Hur jag lyckades med att vara riktigt hemlös vid några tillfällen. Hur gick det till i den stad jag alltid bott i och inte haft någon trygghet.

God jul gott nytt år önskar jag alla mina vänner och fiender för några kommer att undra hur det gick till. Då ge jag ändå inte bott i krigets Ukraina dit mina tankar går i jul.

1 kommentar:

Peder Strandh sa...

Jag önskar dig en riktigt rofylld och harmonisk jul, Pierre! Vad mer kan, och vill, man begära än att få känna sig tillfred med sig själv och sin tillvaro. DET önskar jag dig.
God Jul!
/Peder Strandh