< div id=”header ”>< / div>

onsdag 29 juni 2022

Folkomrösta om Nato -ge svenska folket fullmakten !

 


Jag vill att det ska folkomröstas om Natoavtalet som Sverige, Finland och Turkiet kommit överens om utan att ha frågat folket. Aborter i all ära men detta är den stora frågan som har stor betydelse vad Sverige är för land.

Detta kallas demokrati och Natofrågan är av så stor betydelse att den kräver egna debatter och delaktighet än att göras till intern S-politik för att socialdemokraterna vill behålla makten. 

Jag vill ha fram andra frågor i valet men i dagsläget oklar vad sörjan av partier kommer att fungera efter  valet. Det har varit decemberuppgörelse, januariöverenskommelse och nu någon form av två block vi ska ta ställning till i valet. någon form av regering blir det väl.

Utan att tagit ställning anser jag att vi inte kan gå med i Nato på grund av russofobi eller välsigna allt i väst utan vidare. Jag vill ha tillgång till all rapportering även den som sker i propagandasyften. Precis som ryssarna är hjärntvättade av Putinpropaganda är vi matade med ensidig västlig rapportering. 

Jag vill gärna veta hur folk tänker och varför vi inte har mer fria medier av oberoende tänkare utan ska styras av maktintressen. 

Vanligt folk vill ha lugn och ro leva "vanliga liv" men sker på någons villkor och i vår tid någonstans. Jag är uppvuxen och född i Sverige av svenska föräldrar med lycklig barndom och uppväxt. Men alla är inte det i vår oroliga värld, Vi har kallats alliansfria men vi har naturligtvis en historia.

Det som sker nu är speciellt. från andra världskriget, kalla krigets dagar, öppningen i öst har Putin satt sig i motvärn som vi uppfattat som visserligen hårdför men kontakt¨och förhandlingsbar. Ryssland har t.o.m. vetorätt i FN;s säkerhetsråd. Varför ansökte vi inte till Nato när Krim invaderades? Det hade varit logiskt. Vi har handlat med Ryssland råvaror och Nordstreams gasledningar har dragits i Östersjön. 

Som idrottsintresserad saknar jag att vissa länder inte deltar. Jag vill inte ha en uppdelning av världen VI och DOM. För att legitimera en anslutning till Nato krävs mer än att historien ändrades 24 februari i år när Ryssland fick för sig at invadera Ukraina. Ett fokrättsligt vidrigt angrepp. 

Jag stödjer naturligtvis folket som drabbats på alla sätt men har inte kommit dithän att detta är något som automatiskt gör att Sverige ska gå med i Nato. Släpp all censur så jag får veta mer även om det är propaganda eller maktstyrt. 

Inga kommentarer: