< div id=”header ”>< / div>

fredag 7 maj 2021

När öppnar Sverige upp?


När öppnar Sverige upp? Seg smittspridning och restriktioner känns inte logiska samtidigt som vaccineringen ökar. Sjukvården har det fortfarande jobbigt men dödstal en lär minska gradvis på grund av convid 19.

Själv har jag fått en tid för vaccinering 14 maj på Varmbadhuset i Varberg. Vad innebär det jag är fortfarande ganska försiktig och har inget större umgänge med folk.

Jag känner mig ganska osäker på yngre människor mer säker bland äldre. Det finns dem med stora planer jag ökar det efterhand ett tag till.

Ser människor på restaurangers uteserveringar men känner mig väldigt osäker att sätta mig där. Jag planerar varje gång jag ska handla noggrant vad jag ska handla och vill att det ska gå någorlunda snabbt och effektivt.

Jag följer nyhetsflödet och hör Anders Tegnell säga  "den stora ökningen av smittspridningen sker i yngre åldersgrupper" vilket betyder att där är det fokuset måste sättas inte bland äldre som strikt följer råden. 

Inga kommentarer: