< div id=”header ”>< / div>

tisdag 4 maj 2021

Bostadsmöte resulterade i att jag fortsätter söka bostad

Jag hade fysiskt boendemöte för första gången på över ett år. Pandemin har som bekant ställt till det för att allt ska fungera som vanligt.

I mitt kontrakt så kallade sociala kontrakt så måste jag söka bostad på gängse bostadsmarknad och kan inte bo kvar hur länge som helst.

Bredvid där jag bor uppförs bostadsrätter i miljon klassen något jag kan drömma om. Min sökning gäller lägenheter i skiktet 5.500-7.500 och då gäller det hyresrätter.

Senast jag sökte var tvårummare och låg på plats 40 med en hyra i snitt på 6.500 kr i månaden (Vbab) .

Bostadsmarknaden i Varberg är stentuff och jag kan glömma lägenheter i nyproduktion utan får snällt vänta till min plats i kön.

Jag står i kön hos både det kommunala bostadsbolaget Varbergs Bostad AB och Derome AB vilket jag tycker bör räcka för tillfället.

I vilket fall som helst bor jag kvar tills jag hittar något passande och vi får se hur det går. 

Inga kommentarer: