< div id=”header ”>< / div>

lördag 29 maj 2021

Kort, swish eller kontanter?

 

Jag brukar gå på torget i Varberg på onsdagar och lördagar. Nej har inte köpt några jordgubbar än.

Så länge jag hade mycket kontanter ville jag handla med dem. Sedan kom något som heter Swish som förutsätter användning via mobilen. Det senaste är kort som man blippar.

Kontanter blir allt sällsyntare att man betalar med men många handlare på torget tar fortfarande emot kontanter. För första gången på ett år tog jag ut kontanter på en bankomat.

En del av dessa laddade jag på mitt ICA betalkort då jag handlar på ICA Kvantum. Men jag gynnar också Coop där jag blippar med bankkort. 

Hemmakväll på Gallerian laddade jag ner deras app och är dessutom medlem handlade jag förmånligt godis häromdagen. 

Inga kommentarer: