< div id=”header ”>< / div>

måndag 10 augusti 2020

Förslag på ny lägenhet innebär 1400 kr mer i bostadstillägg än jag har idag !


Jag har nu fått ett förslag på en etta a 50 kvm för 5.550 kr/månaden. Aktuell köposition när jag sökte nr 17.

Inte för att jag får lägenheten men lite förvånad över att hyresnivåerna i Varberg verkar bli allt högre. Jag räddas av ett maffigt bostadstillägg vilket är staten som går in och subventionerar. I detta fallet skulle jag få 1400 kr MER i bostadstillägg än vad jag har idag.

Det ger vatten på min kvarn att statens bostadstillägg styr allt mer mitt sökande efter ny lägenhet. Det blev ramaskri när jag på facebook skrev att jag ville ta bort bostadstilläggen. Men ser ju själv att om fler agerar som jag kommer statens kostnader för bostadstillägg att skjuta i höjden.

Jag vet att många sitter fast i bidragsfällor och är livrädda att bli av med sina förmåner. Men det kan inte vara hållbart i längden att vi bygger ett samhälle där staten styr vårt val av boende.

Inga kommentarer: