< div id=”header ”>< / div>

måndag 11 maj 2020

Vad vill Varbergs kommun med huset på Malmgatan 14 ?


Jag råkar bo i kommunens hus ja inte Varbergs Bostad utan kommunens hus på Malmgatan 14. Vad vill de med det?

Det finns en policy i kommunen att Varbergs Bostad AB ska ta hand om bostäder och Varbergs fastighets AB ska ta hand om fastigheter. Men i detta fallet är det ett hus vid sidan om.

När jag blev bostadslös för 2 år vi skulle ut från Åkaren sedan hade jag en skuldsanering och var inte önskvärd hos Varbergs bostad AB som hyresgäst. Nu när jag börjar ordna upp allt är skuldfri och snart självförsörjande är jag inte längre välkommen att bo kvar på Malmgatan 14 MEN är för långt bak i kön för att få bostad hos Varbergs bostad AB.

Själva huset på Malmgatan 14 har sedan några månader två lediga lägenheter som ska renoveras först innan någon kan flytta in. Mitt tips är att någon renovering inte blir klar innan hösten vilket innebär hyrestapp på 7.000 kr per månad som skattebetalarna i Varberg får stå för. En piss i Nilen för politikerna.

Politikerna känner inget ansvar för huset jag har då istället varit i kontakt med husets bovärd inom kommunen som ska skicka ut ett brev vad som är på gång så får vi se vad som kommer att stå i det brevet.

Just nu är halva tomten där en gång fanns en gräsmatta fyllt med byggbodar för Skanska som bygger bostadsrätter i kvarteret.

Om kommunen har så dålig ekonomi som de påstår borde huset försäljas till någon intressent men det gör de inte. Istället har alliansen som styr i Varberg ett sparbeting som möter motstånd hos den socialdemokratiska oppositionen.

Nu täcker visserligen ingen försäljning mer än driften på något område mer än något år men ändå. Vad vill Varbergs kommun med att behålla ett hus som politikerna inte är det minsta intresserade av egentligen?

Inga kommentarer: