< div id=”header ”>< / div>

fredag 15 maj 2020

När ska förnedringsbyrån i Varberg bli digitaliserad ?

Hur många ggr kvar har jag att gå till förnedringsbyrån att lämna in fysisk ansökan om försörjningsstöd?


Ja det är meningen man ska vara på plats lämna in kopior på räkningar och också kunna legitimera sig. Tyvärr var min biståndshandläggare sjuk denna dagen men hon hinner väl bli frisk för att kunna handlägga mitt ärende.

Tycker det är underligt i mobilt bankID att fysiskt tvingas varje månad söka försörjningsstöd. Det borde gå att göras digitalt.

Själv håller jag på att träna mig in i det digitala samhället och bli papperslös. Jag har laddat ner appen Kivra eftersom jag är Stammis på ICA. Då får jag mina kvitton digitalt när jag handlat.

Nu är det så att jag inväntar besked från Pensionsmyndigheten om allmän pension. Jag har varit förutseende också och ansökt om bostadstillägg.

Eftersom jag vill vara säker på att göra rätt har jag varit på Varberg Direkt som ligger centralt till vilket man inte kan säga om socialbyrån som ligger lite avsides och mer skumt till. Efter 19 år på försörjningsstöd är det väl på tiden att jag lotsas in i ett annat system än varje månad uppsöka förnedringsbyrån - eller ?

Inga kommentarer: