< div id=”header ”>< / div>

fredag 1 maj 2020

Mitt första maj tal 2020 !


Kära läsare!

Vi som samlas digitalt idag ser att regeringen öser ut pengar till företag och dem som redan har jobb.

Jag som gått på försörjningsstöd sedan 2001 har haft 0 i a-kassa och sjukkassan har inte sett till något krispaket som gynnar mig.

Jag har varje månad sedan 2001 tvingats uppsöka socialkontoret i Varberg för med mössan i hand buga mig för en socialsekreterare.

Arbetslinjen är en misslyckad linje. Den leder ingen vart vilket en hel som nu kommer att drabbas av arbetslöshet kommer att erfara.

Arbete ja men se till att skaffa dig utbildning, tacka inte nej till skit jobb även om det tar emot och är skitdåligt betalt.

Om du är på en arbetsplats se till att engagera dig fackligt. Det är genom facket du kan ställa kraven.

Låt inte ditt arbete ta över dig. Du har rätt till en vettig fritid och behövlig vila också.

Arbetet ger dig arbetskamrater och vänner ta vara på dem.

Jag önskar er som har arbete lycka till men redan 2001 upptäckte samhället att jag var en misslyckad jävel som passar bäst som byfåne på stan än som någon man kan ha i arbete.

Inga kommentarer: