< div id=”header ”>< / div>

söndag 22 mars 2020

Min bästa vän just nu är vädret och att det blir ljusare och varmare ute !


Vad ska man blogga om när allt handlar om Coronaviruset?

Jag var ganska tidig med att lägga ut varningstexter på facebook redan när det befann sig i Kina om detta, sedan kom rapporter från Iran och Sydkorea som följde på och så kom Norra Italien.

I dagsläget när detta skrivs har det följts åt med krisländer som hela Italien, Spanien, USA och Tyskland. Här kan ni följa detta live.

Jag själv bedömer situationen i Sverige som hanterbar så länge vi följer försiktighetsåtgärder och lägger mig inte i alla beslut som tas nu då jag har ganska lite att säga till om. Jag har bloggat om var information finns att hämta och många gör ju det också.

Det kan tyckas att det är ganska mycket om corona som tuggas i tv och radio men alla tittar och lyssnar inte samtidigt. En del går att läsa sig till via internet och text-tv också.

Själv har jag toarullar så det räcker ett tag, mat i kyl, frys och skåp. Kompletteringshandlar ibland men minskat ner på att befinna mig i matvarubutiker för ofta. Umgås med folk gjorde jag inte innan corona och gör det ännu mindre med anledning av corona.

Jag går till biblioteket som har generösa öppettider, har kontakt med vänner via Messenger och använder ytterst sällan telefon. Jag är en typisk ensamvarg som registrerar utvecklingen i samhället. Fy fan vad jag är tråkig men det är inte jag som tagit coronaviruset till Sverige.

Inga kommentarer: