< div id=”header ”>< / div>

söndag 16 februari 2020

Varbergs kommun läs Tobias Carlsson (L) nonchalerar att skräp samlas i källaren där jag bor !

Jag ställer om.

Jag rensar i mail, papper allt nu bakåt. Överklaganden, politiskt krafs sånt jag inte har nytta av framåt. Jag hade nere servicegubbar den 21 januari i källaren och begärde rensning. Det står lite saker här och där som inte ska vara där och det skulle åtgärdas sa dom. Varbergs kommun är ägare till huset jag bor i.

När jag själv är noga med källsortering, försöka göra mig av med saker finns det inget som irriterar när jag går ner i en källare där det uppenbart dumpas saker någon inte har kört till tippen eller lämnat kvar som blir kvar.

Det är nonchalant av Varbergs kommun att ha så dålig tillsyn där det bor människor. Men uppenbart skiter de i detta då ingenting hänt fast jag sagt till.

De lådor i källaren som är avsedda till tidningar, batterier, färgat glas och ofärgat glas står dock helt tomma. Ingen använder dem och vart tar då detta vägen kan man fråga sig?

När jag ställde frågor i januari på kommunfullmäktige till servicenämndens ordförande Tobias Carlsson (L) om källsortering vid tomtgränsen ställde han sig frågande vad jag menar. Gösta Bergenheim (M) moderat fullmäktigeordförande avbröt mig när jag ville vidareutveckla mina frågor på allmänhetens frågestund. Jag gick ganska frustrerad från det mötet kan jag lugnt säga.

Inga kommentarer: