< div id=”header ”>< / div>

måndag 9 december 2019

Januaripartierna vill tillgodose M och KD så ett regeringsbyte inte blir någon skillnad vad gäller AF !


Regeringen skjuter upp reformen av AF ett år och ska inte vila på LOV.

Med detta hoppas man tillgodose kritiker inom främst M och KD för Vänsterpartiet ska helst hållas utanför.

Jag har haft med Arbetsförmedlingen att göra och vad de gjort med mig de senaste 10 åren är att skjuta problemen till en i stort sett lika misslyckad arbetsmarknadsenhet. En enhet som haft stora interna problem vilka lokaler de ska använda, under vilken nämnd de ska tillhöra och byten av chefer.

Vad gör då denna arbetsmarknadsenhet? Jo om arbetsförmedlingen ställer krav att det ska utföras arbetsträningar för att ta del av dess resurser så letar arbetsmarknadsenheten hinder för den enskilde tills vederbörande blir odugligförklarad.

Många snurrar runt i ett ekorrhjul av åtgärder och meningslösa samtal som inte leder någon vart. Vi vet alla att det finns hur många som helst som kan besätta de enkla jobben. Det krävs utbildningar, det krävs praktik för att lyckas idag i något mer avancerat typ städning, kök och vård.

För den som har långt till utbildning eller få en praktikplats finns ingen återvändo. Du är arbetsmarknadsmarknadsmässigt död även om det finns kompetenser eller saknas sjukdomsproblem.

Jag hade ett möte i november med arbetsmarknadsenheten i Varberg där de sa att de kan inget göra för mig och jag hade för kort tid till pension för att det ska bli meningsfullt. Tack för detta Sverige. Ni har inte bara misslyckats med arbetslinjen ni har ett dokumenterat misslyckande med mig också.

För övrigt är Arbetsförmedlingen en kostbar åtgärd som bränner skattepengar.

Inga kommentarer: