< div id=”header ”>< / div>

fredag 27 december 2019

Att närma sig pension är som uppförsbacken i Tour de Ski !


Nytt år snart vad behöver man tänka på?

För min del är det två saker som blir särskilt viktiga. Ansöka om pension och att ansöka om bostadstillägg. Jag ska ju fasas bort från förnedringssystemet att gå på försörjningsstöd.

Men innan jag ansöker om pension så gäller det att få ett kostnadsförslag för tandvård. Jag har hört att pensionärer inte har råd att laga sina tänder om de har några. Så det gäller att få den saken ordnad.

Ja det var väl det viktigaste jag kommer på inför det nya året. Kammarrätten ska ju avlägga besked om mitt läkarintyg duger också för sjukersättning. Det väntar jag också på.

Mellandagar nu. Genomlidit tre dagars jul. Massor av skinka och ost har jag och måste se till att det går åt. Imorgon kör Tour de Ski igång. En av höjdpunkterna i slutet på året. Jag känner mitt liv i uppförsbacken kämpande varje stavtag fram till pension. Kämpa, kämpa, kämpa.

Nej någon rea hinner jag inte med har det mesta jag behöver och införskaffar vid behov. Ja detta var vad jag hade i huvudet idag ett halvår innan pension.

Inga kommentarer: