< div id=”header ”>< / div>

lördag 28 december 2019

2019 och inget parti passade in på mig men miljöpartisterna vill nog gärna ha in mig i SD !


Om jag skulle gå med i ett parti idag vilket skulle jag välja ?

Sverigedemokraterna säger någon. Jag är ju ett urpräglat SD-svin, högerpopulist, främlingsfientlig och rasist enligt den beskrivningen typ många skulle ge mig. I synnerhet miljöpartister.

Jomen vill SD avveckla kärnkraften, vill SD ha tillbaka effektskatten, tycker SD att den viktigaste frågan just nu är att avveckla kärnkraften? Nej snarare tvärtom.

Men då får du väl gå tillbaka till Miljöpartiet då säger någon. Jomen de vill ju ha kvar tiggeriet, de gillar massinvandringen och deras höjdpunkt är att gå i Pride-parader samt kallar sig feminister. Jag är nog lite för macho för dem. Jag äter ju kött också. Har massor kvar av julskinkan.

Jaha vad har vi då på menyn som passar mig? Vänsterpartiet med tanke på min obefintliga inkomst. Men jag har inget emot valfrihet, fria företag och marknadsekonomi med tyglar naturligtvis. Vinster är en förutsättning för många företag som morot och det ger dem effektiviseringskrav också.

Ja så här kan det fortsätta med parti för parti. Jag passar helt enkelt inte in någonstans och lär heller inte vara välkommen heller. Just nu trivs jag bäst med att vara opinionsbildare. Skapa mitt eget politiska landskap utan partiernas och medias påverkan.

Det är ett år sedan jag lämnade kultur- och fritidsnämnden i Varberg och varit väldigt delaktig i många beslut. Nu kan jag efter ett års karens känna mig fri. Det borde nog Partiet Vändpunkts miljöpartister också haft. Ett års karens innan de ställde upp politiskt igen än syltade in sig i ett misslyckat EU-val. Trots det röstade jag på dem den gången. Alternativet hade varit Piratpartiet.

Inga kommentarer: