< div id=”header ”>< / div>

söndag 4 augusti 2019

DVD-filmer är min största last just nu !


Jag har en stor last nu. Det är att plöja igenom DVD-filmer helst inspelade efter 2006 annars känns de mossiga. I vanliga fall nöjer jag mig med basutbudet på tv har inte mer än 1, 2, 4, 6 samt Kunskapskanalen och SVT24.

Filmer på dessa kanaler består mestadels av filmer jag sett och de verkar återkomma gång på gång. De flesta dvd jag ser är filmer JAG INTE SETT och det kan dyka upp någon värd att se som jag sett på tv.
Alla mina filmer har jag köpt för endast 10 kr/styck en affär som ska upphöra så småningom så jag köper några då och då.

Mina sociala kontakter håller jag till ett minimum då jag anser att folk inte har något att tillföra längre. Mina DVD-filmer jag sett skänker jag oftast bort eller till vrakpris om de köper dem i mängd.

Intressant är att dagen då Breivik sköt ihjäl folk på Utöya så visade SVT1 "Die Hard" på sin kanal kl 21.00. I övrigt bröts sändningar innan i public service-kanalen med att släppa in Norska NRK. Jag följde dramat på Twitter. Det visar den okänslighet som public service hade för åtta år sedan gällande nyhetssändningar.

Om jag ser en framtid för "public service" är det att göra det till en renodlad nyhetskanal och undervisningshistoria med välgjorda dokumentärer. TV4 kan göras till en ren sportkanal. Jag har fått nog av "Sommar med Ernst" och annan skit de visar jag vill ha action i tillvaron.

Inga kommentarer: