< div id=”header ”>< / div>

onsdag 10 juli 2019

Varbergs bostadsmarknad är till för dem med pengar och de som vill vänta länge på lägenhet !


Jag är som sagt skuldfri och tar inga nya lån. Ändå är jag inte godkänd som bostadssökande hos kommunala bostadsbolaget. Det är 2 månader dit. Genomsnittstiden för att få bostad sägs vara 12 år.

För egen del tar jag små steg i taget. Sätter upp mindre mål och försöker nå dem. Jag har idag efter att varit i "skuldfällan" svårt att förstå dem som tar stora lån och som skuldsätter sig.

"I maj 2019 hade svenska hushåll konsumtionslån på 234 miljarder kronor, enligt SCB. Tillväxttakten var 7,2 procent i maj – en ökning med 0,5 procentenheter jämfört med april. Lånen upprätthåller tillväxten. Tillväxten är till stor del lånedriven. Det är hysteriskt. Och kommer att sluta i kaos. Politiker saknar ansvar, bankerna - som skapar pengarna när lånen tas - lever under kortsiktighetens förbannelse. Det är fullständigt absurt. Och i Almedalen blundade alla. Vi behöver en politisk rörelse för sans och måtta!" (Birger Schlaug på fb)

Politiker som allihop lever på löften om bättre tider, vad de ska åstadkomma verkar leva långt ifrån dagens verklighet. De har allihop sitt på det torra och representerar samma typ av människor.

Krav ställs på enskilda men det känns som uppbackningen inte når alla eller ribban är för stor. Det finns ingen tid att landa. Det gäller att ständigt jaga på. Se ner på den du nyss passerat och se upp till den du är tänkt att passera.

Just nu ser jag upp till de perfekta människor inom Varbergs Bostads AB som är godkända och erkända hyresgäster som klarar av sina hyror. De har i genomsnitt 12:års kö siom jagar deras lägenheter. Ett desperat drev där vissa kan betala mera om de bara fick en lägenhet. Där andra inte vet om de klarar hyran på den lägenhet de tänkt sig.

Själv hade jag besök av mina ansvariga för mitt "sociala kontrakt" jag har för närvarande. Hur går det? Har du sökt något? Har du prövat alla möjligheter? - Jag svarade att så länge jag har karens på två månader hos bostadsbolaget är det ingen idé att söka någon annanstans. De fick nöja sig med det svaret.

Jag fick en lista där jag ska rapportera varje lägenhet jag söker och vad jag får till svar. Vi får se om två månader när jag kan börja skriva rapporter om jag hittar några "napp". Men jag är som sagt skuldfri och får nöja mig med det för stunden. Men vargarna är på mig hela tiden och vill att jag blir av med mitt "sociala kontrakt".

1 kommentar:

osma sa...

Hej allihopa,
Jag heter Herr, Rugare Sim. Jag bor i Holland och jag är en lycklig man idag? och jag sa till mig själv att alla långivare som räddar mig och min familj från vår dåliga situation, jag kommer att hänvisa alla personer som letar efter lån till honom, han gav mig lycka till min och min familj, jag var i behov av ett lån på € 300.000,00 för att starta mitt liv hela tiden när jag är en ensamstående far med 2 barn träffade jag denna ärliga och Allah fruktade man lån långivare som hjälper mig med ett lån på € 300.000,00, han är en Allah fruktade man, om du är i behov av lån och du kommer att betala tillbaka lånet, vänligen kontakta honom berätta för honom att (Herr, Rugare Sim) hänvisar dig till honom. Kontakta Mr, Mohamed Careen via e-post: (arabloanfirmserves@gmail.com)


LÅN Ansökningsinformation FORM
Förnamn......
Mellannamn.....
2) Kön: .........
3) Lånebelopp som behövs: .........
4) Lånetid: .........
5) Land: .........
6) Hemadress: .........
7) Mobilnummer: .........
8) E-postadress ..........
9) Månadsinkomst: .....................
10) Yrke: ...........................
11) Vilken webbplats gjorde du här om .....................
Tack och hälsningar.
E-post arabloanfirmserves@gmail.com