< div id=”header ”>< / div>

fredag 28 juni 2019

Stort att fylla år och se ljuset ur tunneln !


Jag fyller år idag OCH ?

Jo det innebär ett år kvar till RIKTIG pension och erkänd som människa. Människovärdet höjs betydligt då med alla förmåner, rabatter och basinkomst som gynnar pensionärer.

Jag har under flera års tid krigat mot olika myndigheter då jag tillhör den verksamma generationen som förutsätts vara i arbete men inte är det. Då menar jag lönearbete såna som att betala skatt och allt det där.

För dagen uppbär jag försörjningsstöd på heltid vilket innebär ca 8.400 kronor i månaden i stort sett samma som OM jag tar ut en förtida pension dvs innan 65 års ålder.

Med försörjningsstöd medföljer att jag för närvarande har tre handläggare som ska handlägga mig som uppbär LÖN. En för ekonomi (saknar inkomst), en för arbetsmarknad (saknar egen försörjning) och en för bostad (innehar socialt kontrakt).

Eftersom jag hade skuldsanering i fem år så hade jag i stort sett inget val. Det står att jag då skulle leva under små omständigheter och efter min skuldsanering finns sex månaders karens hos Varbergs Bostad AB för att bli godkänd för ett förstahandskontrakt.

Det sociala kontraktet jag har är att vissa villkor ska uppfyllas men också att lägenheten får inte bytas och inte heller tas över. Jag har en anmodan att söka allt som går men i dagsläget mycket svårt att hitta någon lämplig bostad av olika skäl.

Inga kommentarer: