< div id=”header ”>< / div>

tisdag 18 juni 2019

Jag firar två år med ett läkarintyg som inväntar dom från förvaltningsrätten !


Jag firar två år med ett läkarintyg som aldrig godkänts av Försäkringskassan och sedan ett år legat i en gömma hos Förvaltningsrätten i Göteborg och som jag inväntar på svar ifrån. Jag överklagade nämligen dit.

Arbetsförmedlingen har aldrig sett mitt läkarintyg och trots påstötningar har det inte varit aktuellt att kontakta dem då de tidigare misslyckats med sin uppgift: Utbildning, praktik och arbete.

Har jag behandlats under tiden?

"Hitills försök med rehabilitering och arbetsträning har misslyckats" därför har inga nya försök gjorts sedan två år tillbaka. Noteras skall att jag aldrig tackat nej utan det är andras bedömning att det är meningslöst att sätta mig i någon tomteverkstad som inte leder någon vart.

Vad ska domen då leda till?

Domen ska leda till att jag påvisar att trots alla insatser som gjorts sedan 10-12 år tillbaka antingen ska ha rätt till sjukersättning alternativt ett anpassat arbete som varar ett år.

Vad händer om FR går på Försäkringskassans linje?

I så fall får de förtydliga vad som menas med anpassat arbete och varför inte AF kunna erbjuda det trots mångåriga försök med mig som inskriven arbetssökande.

Kommer jag att överklaga i så fall?

Det beror på om FR tagit större hänsyn till min besvärsskrivning eller inte. De kan ju återföra problematiken till Försäkringskassan att de gör en ny bedömning än att bolla problemet över till mig eller Arbetsförmedlingen.

Inga kommentarer: