< div id=”header ”>< / div>

onsdag 29 maj 2019

Jag har rätt till 8,400 kronor i basinkomst om jag ansöker om det idag !


Jag så har vi det här med #basinkomst i mitt fall beräknad till ett friår tills jag får den exklusiva basinkomsten som kallas riktig pension med allt det innebär.

Enligt beräkning från pensionsmyndigheten får jag ut 8,400 kronor vilket är ungefär lika mycket som jag får av socialen. Då räcker det till hyra och el.

Nu har jag sparat såpass mycket att jag kan kallas likvid dvs tillgångar som ska snabbt kan omsättas i kontanter. Min lägenhet är ett socialt kontrakt kan sägas upp på kort varsel så där finns inga bekymmer om jag istället vill leva på luffen.

Nu är det så att jag inväntar en dom från förvaltningsrätten om jag har rätt till sjukersättning och väntat nu i 12 månader men svar lär komma inom kort. Därför är det lite dumt att ansöka om #basinkomst innan jag får reda på svaret därifrån.

Inga kommentarer: