< div id=”header ”>< / div>

torsdag 11 april 2019

Nej jag kommer aldrig att arbeta mer i det här landet !


Vilken väg ska jag välja?

Socialbidrag

En ordinär månad får jag 8.388 kr i försörjninggsstöd en rimlig nivå för en basinkomst tycker jag.

Sedan tillkommer försäkring betalas en gång i halvåret, glasögon vart tredje år, tandvård en gång om året, möbelbidrag vid ev. flytt.

Pension förtida uttag

Enligt en egen beräkning får jag 8.400 kr men då ingår inte något bostadstillägg. Sedan ska det finnas något förbehållsbelopp som ska täcka det jag får ansöka extra om på socialen.

Sjukersättning

Jag väntar på besked från förvaltningsrätten har gått snart 11 månader om jag har rätt till sjukersättning något försäkringskassan tidigare avslagit. Retroaktivt också så det handlar om stora pengar om jag skulle få rätt.

Summan jag får är jag oklar över idag men räknar med avslag i förvaltningsrätten också men får ändå invänta svar.

Men arbete då skulle det inte vara en lösning?

Jag har lyssnat på bluffpolitiker främst från socialdemokraterna att alla ska komma i arbete och det är arbetslinjen som gäller. Det är en stor jävla bluff som tydligen inte gäller mig. S har grymt misslyckats iaf med mig och skulle aldrig kunna rösta på ett sådant parti som säger: Jobben, jobben , jobben.

Inga kommentarer: