< div id=”header ”>< / div>

söndag 31 mars 2019

Varför vill Varbergs samtliga partier i kommunfullmäktige ha sex månaders karens för den som är skuldfri hos stadens eget bostadsbolag?


När ska politikerna i Varberg sluta skydda Varbergs Bostad att deras hyresgäster skulle vara "bättre" som bostadsökande än de som redan har lägenhet där?

Jag var hos polisen och hämtade utdrag ur belastningsregistret. Inga anmärkningar skulle Varbergs Bostads AB:s hyresgäster vara bättre än mig för ett förstahandskontrakt än VBAB:s hyresgäster?

Jag är klar med en skuldsanering. Då begåvar jag mig en sex månaders karens efter det skulden är betald för att komma ifråga för ett förstahandskontrakt. Kan Varbergs Bostad AB intyga att VBAB:s hyresgäster är utan skulder hos kronfogden eller sasknar betalningsanmärkningar?

Det märkliga är att SAMTLIGA partier och politiker som sitter med i kommunfullmäktige i Varberg SKYDDAR Varbergs Bostad AB. Det är deras eget bostadsbolag där de ställer mer krav på de bostadsökande än hyresgästerna som har förstahandskontrakt.

Jag har 38:år erfarenhet att bo hos Varbergs Bostad AB. Mestadel på Brunnsberg i Varberg där jag vuxit upp men aldrig haft eget kontrakt får jag väl säga. Sedan 1998 har jag inte varit boende eller skriven på Brunnsberg det är snart 20 år sedan. Dessförinnan bodde jag på Sörse där en tvåa idag kostar 1.800 kr mer i hyra än hur jag bopr idag i en tvåa mer centralt.

när Varbergs samtliga partier ska förklara sin ståndpunkt gör de det utifrån att alla andra partier tycker likadant. Inte vad de själva tycker eller anser.

Jag har nu fem månaders "karens" kvar innan jag är GODKÄND att SÖKA ett förstahandskontrakt hos Varbergs Bostad AB. Varför anser politikerna att den som är skuldfri och inte finns med i belastningsregistret ska förhindras att kunna söka lägenhet i kommunens bostadsbolag?

Inga kommentarer: