< div id=”header ”>< / div>

söndag 17 mars 2019

Det måste vara en lyx att ha ett förstahandskontrakt på Håsten i Varberg !


Jag har nu sex månaders karens för att bli godkänd för ett förstahandskontrakt typ finare områden typ Håsten i Varberg där de godkända hyresgästerna bor.

Jag är visserligen skuldfri nu men Varbergs Bostad AB har då satt upp ytterligare en ribba förutom den att jag står i bostadskön. Sex månader efter en skuld är reglerad för att erhålla ett förstahandskontrakt.

Jag funderar på hur perfekta är då de som bor på Håsten i Varberg? De lär inte ha några ekonomiska problem och man ska dessutom garantera att man klarar av att kunna betala hyran för att få bo där.

Nu har jag tagit reda på att jag har ett tak på 7000:- för att klara av hyran. Men Varbergs Bostad AB kanske sätter en annan måttstock för mig? Mina inkomster är obefintliga.

Inga kommentarer: