< div id=”header ”>< / div>

tisdag 19 mars 2019

Dags att deklarera !


Dags att deklarera. Gör man det digitalt kan det bli tidigare skatteåterbäring.

Jag får hela 5,700 kronor tillbaka på skatten dvs att staten lånar de pengarna av mig som inte har någon inkomst.

Jag har insett att det är en förlustaffär för mig att införskaffa inkomster som ändå inte inte överträffar försörjningsstödet. Det är bara staten som tjänar på det då de lånar pengarna jag får tillbaka.

Varför deklarerar jag som ändå inte tjänat över 25.000 kr under 2018 kan man fråga sig. Jo skyldigheten att deklarera ligger ännu lägre.

Nu hänger mycket på om jag får rätt i förvaltningsrätten mot Försäkringskassan. Då lär det klinga in inkomster annars är allt osäkert.

Det blir att invänta 5.700 kronor nu som staten är skyldig mig och under tiden är det försörjningsstöd som gäller hos förnedringsbyrån i kommunen.

Inga kommentarer: