< div id=”header ”>< / div>

lördag 9 februari 2019

Ministrarnas löner verkar intressantare än min nollinkomst !



Ministrarnas löner verkar intressantare än min nollinkomst

Nej jag tycker inte ett dugg det är intressant med ministrar som tjänar 1,5 miljon om året. Det stör mig inte alls de är inte så många.

"Amanda Linds lönelyft – över en miljon

Hur mycket tjänar Stefan Löfvens ministrar? Flera av dem har fått en ordentlig löneförhöjning – någon så mycket som en miljon, en tredubbling av förra årslönen, visar uppgifter från Skatteverket."

Däremot stör det mig att jag år från år gått på låga inkomster och faktiskt de senaste åren varit tvungen att deklarera. Nu är jag nere på nollinkomst då mina arvoderade politiska uppdrag tagit slut.

När jag förespråkar att jag borde haft medborgarlön/basinkomst så säger några MOTPRESTATION. Då svarar jag MED LÖN. Sedan kan vi diskutera saken. Men jobba för socialbidrag skulle jag aldrig gå med på.

Nu är reglerna sådana att för att få bidrag ska man #stå till arbetsmarknadens förfogande" vad det nu innebär. Jag vet inte har inte blivit erbjuden någon motprestation sedan 2001 och arbetsprövade ett halvår kring 2011-2012 då det inte fanns något dokumenterat om mig på tio år.

men det är väl bara att ta ett jobb då tycker någon? Jo i dagens samhälle krävs allehanda utbildning, tillhöra en viss åldersgrupp och sedan min hämmande skuldsanering som är i vägen. Den avslutas den 4 mars 2019 då kan jag fundera på saken om det lönar sig att arbeta.

Inväntar snart om det kommer att jag ska inkomstdeklarera dvs fylla i mitt namn för deklarationen är inte komplicerad. Det komplicerade är om jag får pengar tillbaka då ska det redovisas som inkomst på socialbyrån.

Nu frågar jag mig om jag får inkomster varför ska det begäras motprestation av mig när andra som inte får inkomster kompenseras helt? Det är väl de som ska motprestera i så fall och inte jag.

Min nollinkomst bekymrar få i samhället viktigare att fokusera på ministrarnas löner. Men jag är föredömet i samhället att man inte behöver tjäna någonting utan klarar mig bra ändå på existensmimimum.

Inga kommentarer: