< div id=”header ”>< / div>

söndag 17 februari 2019

I väntan på basinkomsten nästa år

Jag inväntar nu att bli av med min skuldsanering den 4 mars.

Tyvärr gör det varken från eller till i nuläget då jag inte har betalat nånting till gäldenärerna men slipper dem som påhäng i fortsättningen.

Viktigare är svaret från förvaltningsrätten om ett läkarintyg som aldrig blivit godkänt av Försäkringskassan. Det som jag väntar på en vägledning vad som ska gälla: Arbete eller sjukersättning.

Hade jag fått besked om sjukersättning så fanns risk att hela skuldsaneringen fått göras om ifall det funnits betalningsförmåga. Nu tror jag det lutar åt avslag då jag begärt retroaktivt men då är frågan vilket anpassaat arbete det är tänkt jag ska kunna utföra. Detta ska ju prövas mot hela arbetsmarknaden.

Medan politikerna ångar på om skattesänkningar för dem som arbetar och lyft för pensionärerna befinner jag mig i ett ingenmansland som blivit ett juridiskt projekt.

Jag har snart inte längre motivationen att slåss för basinkomst eller medborgarlön längre för det får jag automatiskt nästa år ändå. Det kallas pension. Det vid 65+ som jag kan bli en fullvärdig människa. Inte det satt på undantag som idag.

Inga kommentarer: