< div id=”header ”>< / div>

söndag 4 november 2018

Nu är det snart slut med politiken för mig !



Jag ser att jag bara har två möten kvar. Ett i november och ett i december i kultur- och fritidsnämnden. Sedan säger jag adjö.

Jag fortsätter att bevaka kommunfullmäktige i Varberg dessa månader också på plats och blogga. Efter nyår följer jag nog fullmäktige på webben det blir enklast så.

Min blogg kommer därför att bli mer privat i fortsättningen dock inte mindre politisk. Det finns massor att blogga om fast jag själv inte har någon aktiv roll.

Jag rekommenderar dem som har åsikter om politik att själva aktivera sig i ett parti. Finns alldeles för många gnällspikar som mest tycker medan andra ska ta ansvar och få skiten.

Jag tänker lagom till jul summera min tid i Miljöpartiet väntar med det då alla vi som blev invalda efter förra valet sitter i december också.

Just nu sitter jag med tidningsklipp och går tillbaka vad jag själv uträttat och hur motarbetad jag blvit i MP. Om sanningen ska fram var jag på väg att lämna Miljöpartiet redan innan valet 2010 men ändå klamrat mig kvar i åtta år så länge jag haft uppdrag.

Om jag går med i något parti efter jag slutfört mina uppdrag återstår att se. Jag vill först avsluta mitt politiska uppdrag i kultur- och fritidsnämnden.

Inga kommentarer: