< div id=”header ”>< / div>

torsdag 25 oktober 2018

Nej Jörgen Warborn (M) du är inte min kandidat i EU-valet !



Jörgen Warborn (M) riksdagsledamot från Varberg är tippad som en av moderaternas toppkandidater i valet till EU-parlamentet.

Jörgen Warborn har också suttit som styrande kommunråd i Varberg och har nu påbörjat sin andra mandatperiod i riksdagen.

Jag betecknar honom som "marknadsliberal" och extremt EU-vän och av frihandel. Han borde mera höra hemma i liberalerna än hos moderaterna. Av någon anledning fick han mitt kryss i riksdagsvalet men ser honom inte som min naturliga kandidat att rösta på i EU-valet.

Mer av samma sak är inte min modell och förstår uppriktigt inte va han har där att göra mer än att hålla EU-kritiker och EU-motståndare stången för MER EU är inte va jag tycker vi behöver. Snarare större självständighet för nationerna att fatta egna beslut utan pekpinna från EU.

Det finns saker som kan vara bra med överstatlighet men också och saker som är dåliga. Eftersom Jörgen Warborn är en representant av mer av samma sak är inte han den kandidat som jag vill kryssa i detta valet !

Inga kommentarer: