< div id=”header ”>< / div>

tisdag 18 september 2018

Miljöpartiet i Varberg flitiga motionärer på sitt allra sista fullmäktige !



Av döma eftersändningen av ärenden som kommer fram till sista fullmäktige för mandatperioden i Varberg är det uteslutande de som lämnar kommunfullmäktige som ger järnet på sitt sista sammanträde för mandatperioden till kommunfullmäktige i Varberg. Det finns ett undantag Jana Nilsson (S) som fortfarande kommer att sitta kvar ett tag till.

För Miljöpartiets del verkar det som att ge allt man har och vill lämna ett eftermäle bakom sig vad som var viktigt att satsa på. Ser lite underligt med 11 motioner men alltid något. Synd de inte upprepade min motion att ge medborgarna rätt lämna medborgarförslag som jag hade under en annan mandatperiod som behandlas som motioner från partierna.

Som andre ersättare har jag inte kunnat lämna några motioner det senaste året då jag inte varit tjänstgörande utan fått sitta som åhörare på läktaren.

Andreas Feymark (Aff) missklyckades i valet att få sitt nya parti (Aff) etablerat men vill bli hågkommen för dubbel markanvisning i mitt tycke en centerfråga men men.

Lennart Liljegren (SPI) vill gå vidare med seniorkortet och sänka gränsen till 65+ som ska kunna få utnyttja avgiftsfri busstrafik. Bra jobbat Lennart !

Inga kommentarer: