< div id=”header ”>< / div>

måndag 9 juli 2018

Varför lägger vi inte ner Försäkringskassan helt?



Jag lämnade in en överklagan till förvaltningsrätten i Göteborg då försäkringskassan avslagit min ansökan om sjukersättning. Handläggningstiden beräknas ta 10-14 månader hos förvaltningsrätten innan jag får besked.

Ja jag har Läkarutlåtande baserat på tre timmars samtal med en öveläkare. Ja jag har dokument från Arbetsförmedlingen sedan 10 år tillbaka. Ja jag har dokumemt om socialens insatser under de senaste tio åren.

Vad förväntar jag mig ? Antingen att de fastställer att jag ska ha rätt att beredas möjlighet för ett anpassat arbete (arbetsförmedelingens bord) vad det nu är för något eller erhålla hel sjukersättning (försäkringskassans bord). Det är vad jag vill ha besked om. Under tiden har jag ingen rätt till någon ersättning alls alltså vare sig a-kassa eller sjukkassa.

Inga kommentarer: