< div id=”header ”>< / div>

söndag 29 juli 2018

Nu kör jag igång valrörelsen !



Folk får rösta hur fan de vill i valet men jag kommer nu att intensifiera bevakningen

Det första att hålla reda på är valmyndighetens hemsida . Här finns den mesta information som är nödvändig inför valet den 9 september.

För att begränsa mig lite inför valet kommer jag att hårdast att bevaka de valkretsar där jag själv äger rösträtt.

Det betyder att jag använder mig av partiernas hemsidor, vad de levererar på facebook och dylikt tryckt material de har att erbjuda i någon form på torg och valstugor.

Jag kommer från 1 augusti att blogga två grr om dagen. Den ena bloggen kommer att vara i daganteckningsform den andra specifikt på någon nyhetshändelse eller speciellt bevakat.

Det finns i Sverige ett dåligt intresse inför valet, dålig kunskap hur det fungerar samt för högt ställda förhoppningar vad en röst på visst parti är värd. Jag har självklart min uppfattning och jag är klart partisk vad jag tycker i många frågor men jag kommer inte att hålla hemligt vilka jag kommer att rösta på. Det är tre valsedlar att gå igenom och ingen säger att man måste rösta likt dvs på samma parti.

Inga kommentarer: