< div id=”header ”>< / div>

lördag 2 juni 2018

Storbråk nere vid fästningen fick stora rubriker men tystades snabbt ner av media !



"Den 2 maj ägde ett storbråk, med runt 15 personer inblandade, rum vid Varbergs fästning. Varken Expressen, Aftonbladet eller Hallands Nyheter lyckades i sin rapportering avslöja vilka som deltog eller vad det stora slagsmålet handlade om.

Allians för Frihet kan nu genom sin representant i socialnämnden och oberoende källor avslöja att det var ensamkommande som hade en sammandrabbning om bland annat ”herravälde”.

För att lösa situationen med slagsmål och ensamkommande som skapar oroligheter håller socialförvaltningen i Varberg just nu på att inrätta ett specialteam som genom sin närvaro ska hålla ordning på stan."

En av anledningarna att jag lägger upp det här från det lokala partiet Allians i frihet som bildats i Varberg är att skapa diskussion och debatt. Finns inte föräldrar på stan längre?

Ska jag tolka det så att det planerade specialteamet ska vara några slag betalda föräldrar på stan? Finns det ett behov av trygghetsvärdar något som SD motionerat om men avslogs av kommunfullmäktige då Varberg betraktas som en "lugn stad" där polisen har koll på allt och där medborgarna inte behöver vara oroliga?

Självklart blev jag orolig när jag fick läsa om oroligheter och bråk nere vid fästningen som jag ofta passerar samt att den inte fanns någon förklaring till bråket där nere med så många inblandade

Expressen

SVT

P4 Halland

Hallands Nyheter

Inga kommentarer: