< div id=”header ”>< / div>

fredag 30 mars 2018

Varbergs Bostad AB driver hets mot hyresgäster som är vräkta på Åkaren i Varberg i ett hus som ska helrenoveras !



Jag fick ett mail innan påsk från boendehandläggaren.

"Du fick godkänt på mycket av städningen vilket är jättebra, men det var några detaljer som bostadsbolaget inte var riktigt nöjda med (se bilaga)

Frågan är hur vi gör nu. Vi får nog be en städfirma ta det sista och debitera dig. Självklart kan vi göra någon form av uppdelning av fakturan så det inte blir så kännbart för dig på en gång. Fråga Karin om hur vi ska lägga upp det.

Mvh

Annelie Kilu
"

Jag blev chockad dels hade jag inte deltagit i den sista besiktningen dels hotet att anlita en privat städfirma och debitera mig kostnaden för något vi kan kalla ofullbordad städning.

En "oberoende utlåtare" har sett lägenhet och har följande synpunkt
"Jag var och tittade på lägenheten och det som var kvar var mycket riktigt köksskåp, kyl / frys mm. Men det är ingen städning vi talar om där utan sanering. Vad gäller ugn och kyl / frys är det ingen idé att städa detta eftersom det är fullt med mögel och går inte att få bort hel. VBAB ska ändå riva ur allt så det är, enligt min mening ingen idé att göra ngt mer. Eftersom du har / hade en form av socialt kontrakt så är det i min värld helt ofattbart att kräva dig på detta. Ska jag ringa Annelie"

Med tanke på hur Varbergs Bostad AB sköter ordningen i trappuppgångar och dylikt frågar jag mig varför jag ska betala en privat städfirma när jag är skuldsatt och har skuldsanering? Isf får hela skuldsaneringen rivas upp och jag har naturligtvis bestridi besikningsprotokollet och ägnar nu påskhelgen att åtgärda det som det finns anmärkningar på.

Inga kommentarer: