< div id=”header ”>< / div>

måndag 12 februari 2018

Ska jag rösta eller inte rösta på Miljöpartiet?


Många frågar mig nu när jag är medlem igen i Miljöpartiet om jag ska rösta på MP?

Vad jag vet har jag uppdrag som som ersättare i kommunfullmäktige efter 2014:års val och är således folkvald. Resten av fullmäktigegruppen säger att de inte har förtroende för mig och jag deltar inte på deras möten i MP Varberg. Det finns protokoll på. Jag har dessutom uppdrag som ledamot för Miljöpartiet i kultur- och fritidsnämnden.

Distriktstämman jag var nere på i Falkenberg tog region och riksdagslistan av de ombud som utsetts på lokal nivå. Jag hade således ingen rösträtt på distriktstämman utan var bara observatör där.

Vad ankommer valet 2018 tänker jag inte delta i valrörelsen ej heller stå på någon lokal lista ej heller ta på mig något internt uppdrag hos Miljöpartiet. Jag har alltså inget beroendeförhållande som knyter mig till valet.

Vad gäller mina politiska uppdrag kommer jag att fullfölja dem men inte ställa upp till omval.

Just nu har jag andra saker att tänka på än vad jag ev. lägger valsedeln i september 2018. Ber att få återkomma med besked längre fram när jag satt mig in i partierna och vad de tänker gå till val på.

Inga kommentarer: