< div id=”header ”>< / div>

onsdag 28 februari 2018

Jag har slagit bloggläsarrekord för en februarimånad någonsin !


Bloggläsarrekord för en februarimånad någonsin 2018

Många tror att det är ingen idé att blogga för det är ingen som läser bloggar. Snarare är det tvärtom för att blogga är inte speciellt svårt. Ungefär som en dagbok, hitta ett ämne att skriva om och ge sin egen speciella touch på det.

Sedan måste man ha tålamod att hitta sin egen stil, våga bjuda på sig själv och blogga även om det går trögt.I början ville jag förnya, förnya, förnya få det där scoopet, kicken att hitta något unikt.

Det fanns för några år sedan något som hette Politometern där i stort sett alla politiska bloggar samlades. Inom Miljöpartiet fanns något som kallades gröna bloggar men dessa bloggmötesplatser har upphört.

Bloggaren blir då en ensamvarg som får kämpa själv i det tysta. Trovärdigheten är drivet att vilja skriva om något, uttrycka sig och förmedla. Raka motsatsen till den tystnadskultur i politiken där beslut tas men ingen känner till hur gick detta till.

Jag själv är opinionsbildare och har naturligtvis en klar uppfattning hur jag vill att saker ska vara. Tydligen har det uppskattats av mina bloggläsare som visat intresse och ser till att jag slår bloggläsarekord för en februari månad idag. Tack ska ni ha alla som läst detta. NI har medverkat till mitt bloggläsarrekord.

Bloggen startades 2009 så nästa år är det tioårsjubileum.

Inga kommentarer: