< div id=”header ”>< / div>

fredag 24 november 2017

Per Gahrton kandiderar till riksdagen !


Såg på Per Gahrtons fb-sida att han kandiderar för återanvändning till riksdagen-

"Dags får MP veteranens storslagna come-back? Jag har av valberedningen i Skåne placerats lagom högt för att det ska synas att jag har partiets förtroende. Men om jag verkligen ska bli invald måste alla mina sympatisörer göra en extra insats och kryssa mitt namn. Precis lagom tycker jag. Och med min breda aktivitet har jag nog en hel del sympatisörer som tycker det vore fint med riksdagscomeback av mig efter 23 år utanför. Dock inte utanför den gröna politiken."

Jovisst ett smart drag. Det behövs inte minst i Miljöpartiets riksdagsgrupp någon med historia i partiet och som också kan säga ifrån när ekomodernisterna gått för långt.

En given KRYSSKANDIDAT för dem som gett upp hoppet att MP baraska bestå av folk i aktiv ålder med häcken full och nästa karriär om några år om det går åt helvete.

Per Gahrton har mitt fulla stöd för sin kandidatur. Meriter i överflöd och den som räddar MP från fullständigt förfall.

Inga kommentarer: