< div id=”header ”>< / div>

tisdag 3 oktober 2017

Hemställan till Förvaltningsrätten i Göteborg angående stödstrumpor och fotinlägg


Det kanske anses trivialt att överklaga något som beviljats innan till förvaltningsrätten men för sakens skull gör jag det ändå då det blivit avslag när jag ansökte denna gången.

Saken (stödstrumpor)

Jag har tidigare fått beviljat rekvisition för stödstrumpor på kv Gladan när det varit aktuellt. Detta beviljat utanför ordinarie norm beviljat av socialförvaltningen i Varberg.

Skäl för detta är jag haft högt blodtryck och övervikt med svullnade ben som följd och dålig blodcirkulation. Av medicinska skäl anser jag inte att detta är inbakat i den ordinarie normen.

Stödstrumor i samband me organiserad aktivitet gör att jag mår bätttre och fungerar ute i samhället. Socialförvaltningen har också krav på mig att “stå till arbetsmarknaknadens förfogande och ju bättre hälsa och bättre funktion i kroppen underlättar ju det utan onödiga läkarbesök.


Saken (fotinlägg)

Jag har tidigare fått beviljat både specialskor och fotinlägg då det konstaterats att jag är plattfotad av sjukgymnast på Skansliden. Rekvisition för fotinlägg på Team Olmed stationerat på Varbergs sjukhus har tidigare beviljats med rekvisition från socialförvaltningen..

De besvär som uppkommer med skor som är intrampade eller när fotinläggen slits ut är besvär i knäna vilket är en bieffekt av plattfot. Det märks mest då jag går längre sträckor eller när det behövs röra sig mera.

Inga kommentarer: