< div id=”header ”>< / div>

torsdag 7 september 2017

Idag är det ett år sedan jag lämnade Miljöpartiet och jag saknar dem inte !


Idag är det ett år sedan jag lämnade Miljöpartiet. Jo det har gått bra känner ingen saknad. Miljöpartiet har inte övertygat mig att det är något parti för mig framöver.

Min främsta bas är lokalt. Vad finns det för framkomligheter här i Varberg. Det där med "ideologier" är ett jävla skitsnack när personer bara är ute efter makt för personlig del. Jag tycker partierna är alltför lika varandra och att det handlar om att befinna sig i maktens centrum för samtliga partier. Då är det inte så noga med ideologier.

Frågan är om något parti egentligen duger för mig? Men är nöjd med att bara sitta kvar som ledamot i kultur- och fritidsnämnden och att vara ersättare i kommunfullmäktige ett tag till.

Jag har när detta skrivs inte gått med i något parti igen och tänker heller inte kandidera på någon politisk lista inför valet 2018. Vad som händer framöver får vi se har ännu inte bestämt om jag tänker gå med.

Inga kommentarer: