< div id=”header ”>< / div>

lördag 5 augusti 2017

Anders Borg polisanmäld av polisen !


Anders Borg är nu polisanmäld för sin fylleskandal ute på en skärgårdsö.

Nu hjälper det inte med privata fester och att befinna sig på en ö. Inte heller att ha minnesluckor eller be om ursäkt för något som kallades blackout. Skadan är redan skedd. Uppmärksamheten har varit enorm och Anders Borg själv har insett att han har problem.

Det påstås en massa i media och saker skrivs upp till enorma proportioner. Någon har "läckt" någonting och frågan är vad som är sant och relevant i sammanhanget?

Hade inte Anders Borg varit finansminister så hade det inte blivit mycket media av det. Nu får ändå Anders Borg känna på drevet då han innehar en del betydelsefulla styrelseposter och de lär undra vad fan han håller på med och hur han är beskaffad?

Jag själv har tid hos en psykolog och har skuldsanering så om jag spårar ur vore det inte konstigt. Nu är skillnaden den att Anders Borg är polisanmäld och ligger i skotthålet vilket inte gör saken bättre. Dessutom visar han ett omdöme som säkert finns hos många fina familjer. Det döljas eller sopas under mattan när det uppstår problem. Det får inte komma ut.

Jag hoppas det blir fler avslöjanden hur det fina folket beter sig det är bara det att den som redan ligger blir hårdare drabbad. Om det är ekonomin som gått åt helvete finns all anledning att skita i allting. Jag vet själv när det kom in räkningar och räkningar och allting rämnade.

Tack vare att jag fick skuldsanering fanns en chans att komma på fötter. Vad Anders Borg är pressad av vet inte jag men han har satt igång diskussionen när det fina folket inte längre beter sig så fint som folk tror utan precis på samma sätt som vilken skitstövel som helst.

Inga kommentarer: