< div id=”header ”>< / div>

tisdag 18 juli 2017

Nu är kandidatlistorna klara inför kyrkovalet !


Nu är kandidatlistorna till kyrkovalet klara.

Själv får jag inte rösta då jag inte med i kyrkan. Däremot de som är med räcker det att vara 16 år.

När jag gick ur kyrkan var jag bara 17 år och krävde mina föräldrars underskrift.

Här är alla kandidater och grupper i kyrkovalet.

Först ska man ange sitt postnummer. Därefter någon nomineringsgrupp. Sedan ser man namnen på kandidaterna.

Problemet för min del när jag kom till kyrkofullmäktige är att en hel del av dem inte finns med.

I min församling VARBERG finns det fem listor att välja på:

Socialdemokraterna

Borgerligt alternativ

Fria liberaler i svenska kyrkan - FISK

Sverigedemokraterna

Församlingslistan

Det finns också övre nivåer : Stiftsfullmäktige och Kyrkomötet. Här finns naturligtvis fler grupperingar att välja på men alla har inte specifik lokal förankring där jag bor.

Inga kommentarer: