< div id=”header ”>< / div>

söndag 7 maj 2017

Miljöpartiets ena språkrör får bara ifrågasättas av rättrogna miljöpartister !


Får inte Fridolin ifrågasättas av andra än om man inte är miljöpartist?

Jag tyckte Gustav Fridolin hade sitt bäst före datum före 2005 men andra tycker han håller än 2017. De får väl göra det men två som ifrågasätter är Marcus Birro och KG Bergström.

Nu är det ju så att Miljöpartiets kongress är suveräna att välja sina språkrör och det hålles kongress i slutet på maj. Skulle inte förvåna mig om Gustav Fridolin blir omvald.

Marcus Birro om Gustav Fridolin

"Men en kille som alltid verkar klara sig är Gustav Fridolin. Jag har träffat honom flera gånger och jag tror mig veta lite om varför han klarat sig. Han är synnerligen sympatisk. Han är en varm, inkluderande och lyssnande person. Han verkar verkligen ha ett hjärta för människor. Jag tror verkligen på honom, att han är i politiken för andras skull mer än för sin egen. Så detta handlar inte om honom, utan om hans roll i partiet.

Han borde rimligen avgå nu. Därför att han verkar rejält oförmögen att lägga tyngt och allvar bakom den där klassiska bekymrade minen han ofta visar upp i teve. Det händer väldigt lite. Det är mycket snack och inte en byggkloss till en verkstad någonstans."

K-G Bergström om Gustav Fridolin


"Partiet har redan offrat ett språkrör under mandatperioden. Om politiken vore logisk borde det nu vara dags att offra den som egentligen har större skuld till dagens kris än Åsa Romson. Jag avser förstås Gustav Fridolin. Det troligaste är att han ändå får fortsätta. Politiken är långt ifrån alltid logisk. Hans debattskicklighet räddar honom kanske kvar, men det kan mycket väl ske till priset av partiets riksdagsplatser."

Inga kommentarer: