< div id=”header ”>< / div>

onsdag 7 september 2016

Så lätt var det att gå ur Miljöpartiet !


Jag satt och gick igenom räkningar häromdagen. Det låg ett inbetalningskort från Naturskyddsföreningen och ett ifrån Tidningen Syre......

Jag ringde upp till Naturskyddsföreningen och frågade om det kanske var lika bra att ta det via autogiro det är enklast så. - Ja det är det sa hon i växeln som strax skulle stänga. I vilket fall som helst valde jag ändå att betala för ett år i taget rullande.

Det andra var en prenumeration på Tidningen Syre. Den är pågående så jag betalade den också fram till december.

Så noterade jag att jag betalar medlemsavgiften till Miljöpartiet via autogiro och ville ändra det.

- Ja vi har inga rutiner för sånt kan du återkomma i januari sa andra sidan luren

- Nej jag vill ha bort autogirot till MP nu sa jag

- får jag ditt namn bla bla och dina uppgifter säger andra sidan luren. Ser här att du har uppdrag hur ska du göra med dem?

- De har jag kvar men vill just nu inte betala med autogiro sa jag

- men då stryker jag dig från och med idag och meddelar din lokalavdelning detta svarade andra sidan.

- Jaha sa jag men det går väl att gå med igen frågade jag?

- jo det kan man göra och sedan lades luren på

1 kommentar:

Mikael Sjögren sa...

- Ja, "gröngölingar"...
Din erenrgi och kompetens behövs, men kanske i andra sammanhang.