< div id=”header ”>< / div>

torsdag 24 mars 2016

Stora driftsstörningar på bankerna gav mig extra motion !


Jag konstaterar att skadeglädjen är den största glädjen så därför bjuder jag på detta.

Jag hade bestämt mig för att köpa nya skor på Intersport inte långt från min bostad.Glad ihåg med träningsgrejer till Friskis & Svettis bar det iväg .

Jag väntade och väntade det var tre kunder som var upptagna med tre expediter och jag stod ca 20-30 minuter sedan fick jag nog.Va fan köpa ett par skor ska ta högst 5-10 minuter och undrade vad som var så tidskrävande.

I alla fall finns det turligt nog Intersport granne med Friskis & Svettis som ligger en bit i utkanten av stan och jag går naturligtvis dit.Jag berättade dröjsmålet i deras affär i stan för expediten som snabbt fixade fram ett par superskor ASICS.

Ja eftersom jag bara hade kort med mig skulle ju träna så var det bara att betala trodde jag. Nej kortet fungerade på läsaren men det drogs ingen betalning.

Vad göra? Bort till Hajen där finns en Bankomat och fick beskedet att det är något bankfel.

Tillbaka till området jag skulle köpa skorna ligger Elgiganten där min pojk jobbar måste låna en telefon.

Nu råkade socialnämndens ordförande Erland Linjer stå i kön till service där min pojk jobbar och som snällt och vänligt lånade ut sin mobil och sa att tfnn står bak på mitt bamkomatkort.

Väl framme till SEBANKEN meddelades störning som skulle vara avhjälpt 30 minuter senare. Okey det blir ett ungefärligt träningspass då.

Med stor spänning efter träningspasset på Friskis tillbaka till butiken som ligger granne och DET FUNGERADE

Men så mycket krångel,motion,tidsåtgång och oro bara för att få köpt ett par skor.

Inga kommentarer: