< div id=”header ”>< / div>

lördag 26 december 2015

Julen för mig är att få vara ifred !

Vem är julen till för? Inget engagerar så som att önska god jul.

I år har jag iaf avverkat tre traditionella julbord FÖRE julen så jag avstod julhelgen. Jag har också avstått mellandagsreorna mina klipp gjorde jag FÖRE julen.

Ja hur går det med det politiska då? Som det ser ut nu hände inte mycket sedan mitten på december då vi hade möten och åt julbord.

Kyrkan och sånt? Nej jag tillhör inte något samfund och är inte ens muslim.Möjligen en syndare som blev över när min mamma födde mig.

Mycket på tv? Ja Kunskapskanalen lägger mig inte i julvärdar, Kalle Anka och Bingo Lotto.

Vad gör jag då när alla har fin gemenskap, äter julbord och delar ut klappar? Jo en utmärkt tid tänka, läsa, gå igenom saker, lägga upp planer, få vara i fred, sortera, anpassa sig till lugnet, gå ut och bara bara vara.

När firade jag RIKTIG jul sist då? Den försvann när de som inte finns längre är kvar eller har blivit vuxna.. Då har jag ingen lust längre att fira RIKTIG jul.

Inga kommentarer: