< div id=”header ”>< / div>

lördag 19 december 2015

Jag kan inte garantera Alliansen plus MP:s majoritet om jag lämnar MP !

Att lämna eller inte lämna Miljöpartiet?

Det enklaste är inte betala medlemsavgiften. Jag finner att det är många som vill att jag lämnar men också att jag stannar kvar i partiet.

Jag har meddelat att jag kvarstår till att de årsmöten är avklarade jag ser fram emot på regionen och lokalt.

Under året har pratats om uteslutningsärende av mig som övergått i utfrysning och mobbingärende.


Jag saknar i dagsläget helt förtroende för följande personer i Miljöpartiet.

Maria Söderberg ordförande i MP Halland som hängde ut mig i SVT Nyheter Halland

Stefan Edlund
gruppledare i MP Varberg som hängde ut mig i Hallands Nyheter tidigt och som uttalat sig negativt om mig.

Martin Bagge som är styrelserepresentant i MP länets styrelse som inte aktualiserat problematiken från Varbergs MP i MP regionens styrelse som varit stort i lokalpressen.

Jag har två uppdrag där jag invalts som miljöpartist:

Ersättare i kommunfullmäktige i Varberg

Det är väljarna som utsett mig till detta i allmänna val.

Ledamot i kultur och fritidsnämnden

Jag är utsedd på ett MP-möte och invald på min post av kommunfullmäktige

Vad som händer om jag lämnar MP återstår att se
men klart är att i det läget har Alliansen och MP inte längre någon majoritet i kommunfullmäktige när jag är tjänstgörande och i kultur och fritidsnämnden samma sak.

Inga kommentarer: