< div id=”header ”>< / div>

onsdag 9 september 2015

Min gruppledare i miljöpartiet vill se mig utesluten ur partiet !


Journalisters sökande efter scoop. I Varberg har de lyckats få Miljöpartiets lokala ledare Stefan Edlund att skapa ett uteslutningsärende av mig.

Jag bara konstaterar att det är en lösryckt fb-kommentar som retat upp. Självklart är den inte bra och måste sättas i ett sammanhang.

Nu gör tidningar och andra media scoop för att förvärra konflikten men i grunden finns en schism mellan mig och Edlund att organisationen och den politiska gruppen inte fungerar åt det håll jag vill.

Nu har Stefan Edlund öppet gått ut vad han tycker och jag har valt att inte bemöta då han själv säger vad han tycker och att en internutredning har startats ledd från Halmstad. Det är en partsinlaga.

4 kommentarer:

Ove Holmlund sa...

Tycker att det är löjligt, man gör en höna av en fjäder.
Det visar bara hur åsikter i Miljöpartiet Varberg och Halland stryps till den milda grad att man vill utesluta personer som engagerat sig i Miljöpartiet under många år. Åsa Romson kan säga att hon inte gillar vita män o måla båtar med giftig färg men gräsrot som har åsikter passar man på att eliminera när man får chansen. Lyfter fram ett lösrykt. Ord från Facebook.
Hoppas Ni förstår vad ni gör i ledningen för Miljöpartiet. Toppstyrning är alltid av o do

Unknown sa...

Kopplingen Åsa är intressant Ove

Unknown sa...

Kopplingen Åsa är intressant Ove

evavbg sa...

Jag undrar vad som var fel med Pierres kommentar? I det sammanhang med Pierre och hans livs erfarenheter, så är det väl inget att dra i långbänk. Gör tex Stefan det så tror jag han vill utnyttja ett tillfälle som dök upp. Det är inte hederligt och kan läggas ned omedelbart.

Vad är det som har hänt med yttrandefriheten i detta land? Det är som ren kommunism. Man får bara uttrycka sig inom en allt snävare box. Folk ser inte hur det hela tiden stryps åt, så man tror oftast att vi har ju demokrati och yttrandefrihet.

Man skulle spelat upp vad massinvadrare säger om hur de uppfatatr oss. De tror det är något fel på svenskar och detta land. En colombianska i Göteborg sa till en vän "ni svenskar förstör ert eget land".

Otroligt om politiken nu helt blir avslöjad att vara skapt som en maskin, med sju delar, där varje del är specifik kugge, helt inpassad och inslipad.

Så Partiet med dess sju avdelningar blir nöjt.